English אתר נגיש טיפ החודש
הרשמו לניוזלטר וטיפים לחיים טובים
דואר אלקטרוני
שם
משפחה



עצור חדשות / המשך חדשות




לחץ כאן ליצירת קשר

שיפור דימוי עצמי

       הגדלת טקסט        הקטנת טקסט


דימוי עצמי נמוך אינו גזירה משמים

ישנם רגעים בחיים שאנחנו חייבים להיות במיטבנו. ברגעים כאלה אנו שואפים להוציא החוצה את האיכויות שבנו בדרך משכנעת ומתוך אמונה עצמית בערכנו. בין אם אנחנו לפני ראיון עבודה חשוב, מבחן באוניברסיטה, פגישת עבודה מכריעה ואפילו בליינד דייט - אנחנו רוצים לגייס את כל היכולות ולעבור בהצלחה.

דימוי עצמי וביטחון עצמי הכרחיים לאותם רגעים בהם אנו מתבקשים לשווק את עצמנו בזמן מוגבל. בלעדיהם, גם אם קיימים בנו כישרונות ויכולות נפלאות, הם יתחבאו תחת דימוי עצמי נמוך.

דימוי עצמי וביטחון עצמי הם כלי תמיכה מהותיים  ומשמעותיים  בכל מישורי החיים. בעלי דימוי עצמי נמוך (ילדים, נערים או בוגרים) עלולים לחשוש להרים אצבע ולהשתתף בשיעורים, אנשים עם ביטחון עצמי ירוד לא יבטאו את דעותיהם ורצונותיהם במקום עבודתם, יאפשרו יחס מזלזל אליהם, במשפחתם הם יוותרו על מקומם וישתדלו בעיקר לרצות ולוותר, זהותם העצמית איננה יציבה וניתן לפגוע בה ביתר קלות. אנשים אלה חשים על פי רוב אומללים. הם אינם מסוגלים להביא את עצמם לידי ביטוי מלא. 

רוצה לקבל וידיאו טיפ בחינם?
לחץ כאן על הקישור איך להעלות דימוי עצמי וצפה בוידיאו
וידיאו טיפ - איך להעלות דימוי עצמי

ישנם מתאמנים המגיעים אלינו כאשר הם שפופים מאוד, כל חייהם לא היה בהם הביטחון והאומץ לבטא את עצמם מחשש שהסביבה לא תראה אותם ולא תשמע אותם. הם מאמינים שאין להם מה לומר, או שמה שיש להם לומר - אינו חשוב. הם אינם מעיזים לעשות צעדים משמעותיים בחייהם ובטוחים שאינם מספיק טובים בכל תחום בו הם עוסקים. כאשר אדם חי בתחושה פנימית כזאת, הוא מקרין אותה החוצה. הסביבה נרתעת ומסתייגת וכך למעשה הוא נמצא במלכוד שקשה לפרוץ אותו. במקרים רבים, הדימוי העצמי הנמוך הוא תולדה של מה שחווה האדם בבית בו גדל. אמירות כמו: "אתה לא שווה", "לא יכול", "לא יצא ממך שום דבר" משפיעות על אדם לכל חייו. אלא אם כן יבחר לשנות זאת.

באימון לחיים אנחנו עובדים על שיפור דימוי עצמי ומכאן גם על העלאת הביטחון העצמי. בעבודה מאומצת אפשר להגיע למצב בו האדם מכיר בערך עצמו, בכישוריו ויכולותיו, וכאשר הוא יוצא לעולם - העולם רואה אותו!


כיצד ניתן לשפר דימוי עצמי ולחזק בטחון עצמי? הנה מספר טיפים מועילים :
1. לימדו לחייך ותרגלו מול הראי , כיוון  שהחיוך מפריש הורמונים הגורמים להרגשה טובה אצלכם ולתגובה חיובית אצל הסובבים אתכם.
2. הכינו רשימת תכונות טובות וכישרונות  שיש לכם וקיראו אותה כל יום.
3. רישמו על דף נייר 10 דברים שאתם אסירי תודה עבורם. אם קשה לכם להתחיל את הרשימה, דמיינו את כל האנשים שעמלו כדי לגדל ולהכין לכם אוכל, ליצר לכם בגדים או לבנות את הבית שאתם גרים בו. תזכרו שהמובן מאליו בחיים הוא האויב הגדול של היכולת שלנו  להעריך דברים ולהכיר תודה
4. רשמו על דף נייר 10 אנשים או חיות שעזרתם בחיים או שהם נהנו או עדיין נהנים מחברתכם.
5. לימדו לסלוח לעצמכם על טעויות, חולשות ומגבלות.אף אחד לא מושלם, ובמקום האשמה עצמית, התייחסו לעצמכם עם סבלנות וסובלנות גם כאשר אתם מפשלים.
6. אל תהססו להגיד למישהו שפגע בכם מה אתם מרגישים אבל תלמדו לסלוח לאחרים ולא לשמור טינה. תכירו בחולשות וטעויות אצל אחרים. הרגל זה יעזור לכם גם לסלוח לעצמכם.
7. כבדו את הגוף על ידי אכילה נכונה ופעילות גופנית תדירה.
8. אל תקבלו ביקורת עצמית אוטומטית. לימדו להכיר בקול הפנימי השלילי ("את/ה לא תצליח ב"...) והתמודדו איתו בפיתוח הרגלים של אמירות חיוביות.
9. עזרו  לאחרים לעלות דימוי עצמי, תמכו בהם ולעולם אל תלעגו .
10. אל תתביישו לבקש עזרה. אף אחד לא יודע את הכול והרבה יותר טוב לבקש עזרה מאשר להתנהג כמו מסכנים או קורבנות.
11. תפתחו תחביבים להבעה עצמית כגון: ציור,פיסול,גינון, דרמה ,מוסיקה או כתיבת יומן או בלוג. לחילופין השקיעו בלימודים  או בטיולים בטבע.
12. הגיבו למחמאות , שאתם מקבלים בחן והכירו בעובדה  שמגיע לכם.
13. הפסיקו  להשוות את חייכם  לאחרים.אף אחד אחר לא חי את החיים שלכם  ואין עוד אחד כמוכם בכל היקום.אתם אינכם  בתחרות עם אף אחד אחר.
 
אם אתם רוצים עזרה בשיפור דימוי עצמי, אנחנו כאן בשבילכם במתן כלים,
אסטרטגיות לשינוי אמונות מגבילות והעלאת דימוי עצמי
.

ליעוץ ראשוני לחץ כאן ==>

מה אומרים עלינו?


Google+

Powered by DigitalST בניית אתרים מפת האתר  |  שלח לחבר  |   הוסף למועדפים לוטוס ההדרכה לשינוי - כל הזכויות שמורות
Valid XHTML 1.0 Transitional